مزایای تولید محتوای با کیفیت

مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی

استراتژی‌های کسب و کار و به دنبال آن استراتژی‌های بازاریابی، در سال‌های اخیر دچار تغییرات فراوانی شده‌اند. در حال حاضر، بازاریابان برای متقاعد کردن مشتریان بالقوه، نسبت به گذشته بسیار هوشیارانه‌تر عمل می‌کنند. آن‌ها تمایل دارند تا از طریق محتوا، اطلاعات مورد نیاز از خدمات و محصولات خود را به مشتریانشان ارائه دهند نه از طریق تبلیغات سنتی؛ چرا که احتمال خرید یک محصول یا خدمت خاص، در مشتریان بالقوه‌ی مطلع و آگاه همیشه بیشتر است. این‌جاست که بحث تولید محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای مختلف به میان می‌آید. از این رو، در این مقاله از سوشاوب بر آن شدیم تا راجع به مزایای محتوای با کیفیت و نقش آن در بهتر دیده شدن کسب و کارهای امروزی صحبت کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منظور از محتوای با کیفیت چیست؟

پیش از آنکه راجع به مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی صحبت کنیم، بهتر است ببینیم که اصلا محتوای باکیفیت به چه معناست؟ به نظر شما برای افزایش رتبه‌ی وبسایت، محتوای با کیفیت مهم است یا تعدادی محتوای بی‌کیفیت؟ در ادامه‌ی این بخش، به این سوالات به خوبی پاسخ داده شده است.

محتوای با کیفیت، در یک جمله، ترکیبی از محتوای خواننده پسند و همچنین محتوای مناسب برای موتورهای جستجو است. به عبارتی، محتوای با کیفیت، به هر محتوایی گفته می‌شود که ارزش وب‌سایت و مخاطبان شما را افزایش دهد. تولید محتوای با کیفیت کار ساده‌ای نیست و شاید ساخت چنین محتوایی با ساختار صحیح، شما را فوراً به جایگاه برتر در نتایج گوگل نرساند، اما قطعاً در طولانی مدت تاثیر مثبتی بر سئو سایت شما خواهد داشت. دقت داشته باشید که بسیاری از سایت‌ها با محتوای بی‌کیفیت در یک مدت مشخص، افت رتبه پیدا کرده‌اند. بنابراین می‌توان گفت که توجه به کیفیت محتوای وب‌سایت، بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد که باید به آن توجه ویژه‌ای شود.

در حال حاضر، بسیاری از سایت‌های خبری، موسیقی و فیلم را می‌بینیم که در بحث تعداد محتوا با یکدیگر رقابت دارند. اما با این وجود در میان سایت‌های خبری، سایتی وجود دارد که یک پنجم بقیه‌ی سایت‌ها که رتبه‌ی آن‌ها کمتر از ۲۰ الکسا است پست تولید می‌کند و جالب اینکه رنک آن حدودا ۶ تا بالاتر از سایت‌های گفته شده است! می‌دانید دلیل این امر چیست؟ علت، فقط و فقط محتوای خاص و با کیفیت با قابلیت به‌روزرسانی‌های مداوم و کاربرپسند می‌باشد. بنابراین، قرار دادن محتوای باکیفیت در وب‌سایت برای کسب و کار شما ضروری است و اعتبارتان را افزایش خواهد داد.

در ادامه راجع به مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی، بیش‌تر توضیح خواهیم داد.

۱. بهبود سئوی سایت، از مزایای محتوای با کیفیت

بهبود سئوی سایت، از مزایای تولید محتوای با کیفیت
بهبود سئوی سایت

از مهم‌ترین مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی، می‌توان به بهبود سئوی سایت اشاره کرد. استمرار بر تولید محتوای باکیفیت باعث می‌شود تا ربات‌های پیشرفته در گوگل، به وب‌سایت شما امتیاز بالایی دهند. این امر به هر چه بهتر دیده شدنتان در نتیاج جستجو کمک خواهد کرد. درست است که در سئو، نکات فنی زیادی وجود دارد، اما یادتان باشد، این محتوای ارزشمند شماست که مهم‌ترین فاکتور سئو از نظر گوگل به حساب می‌آید. اگر قرار باشد چیزی مخاطبان را به سایت شما برگرداند، آن یک چیز، فقط و فقط محتوای مفیدی است که برای آن‌ها فراهم کرده‌اید. مطمئن باشید که مخاطبان محتواهای ارزشمند را بیش‌تر از یک محتوای معمولی لینک خواهند داد. حتی اگر از آن‌ها درخواست لینک‌دهی نکرده باشید! چرا که شما برای آن‌ها جذاب هستید. به این شکل، ترافیک سایت هم افزایش پیدا می‌کند و به مرور رتبه‌ی بهتری به دست خواهید آورد.

۲. ترافیک بالا به جای نرخ پرش بالا

یکی دیگر از مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی، افزایش نرخ ترافیک وب‌سایت است. شما در وب‌سایت خود نیازمند ترافیک بالا در آن هستید نه نرخ پرش بالا. ترافیک بالا باعث کاهش نرخ پرش می شود. نرخ پرش (Bounce rate) زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی وارد سایت شما می‌شود، یک اسکرول سریع انجام می‌دهد و بلافاصله از صفحه خارج می‌شود. چرا؟ چون چیزی را که می‌خواسته ندیده است. همه‌ی اینها در چند ثانیه اتفاق می افتد. این به مرور زمان، موجب ایجاد نرخ پرش بالا در وب‌سایت شما خواهد شد. قاعده‌ی کلی به این صورت است که باید نرخ پرش زیر ۴۰٪ داشته باشید. بهترین راه برای جلوگیری از نرخ پرش بالا، محتوای با کیفیت است.

مشتریان فعلی و آینده‌ی شما هرگز نباید احساس کنند که وقت‌شان تلف شده است. آن‌ها مشغله دارند و اگر نتوانند چیزی را که به دنبال آن هستند، سریع پیدا کنند، تلاش بیشتری برای یافتن آن نخواهند کرد و بلافاصله سایتتان را ترک می‌کنند. در این موارد، محتوا می‌تواند به برند شما و اعتبار آنلاین کسب و کار شما آسیب برساند. چرا که نرخ پرش بالایی را ایجاد کرده است. اما محتوای باکیفیت باعث می‌شود تا کاربران در صفحه‌ی شما بمانند، از محتوا کمال استفاده را ببرند و راه حلی برای مشکل خود بیابند. در نهایت، محتوای خوب باعث ماندن طولانی مدت مخاطب در صفحه‌ی شما و در نتیجه ایجاد نرخ پرش پایین که به دنبال آن هستید، خواهد شد.

۳. جذب مخاطب هدفمند

جذب مخاطب هدفمند
مخاطب هدفمند

جذب مخاطب هدفمند هم یکی دیگر از مزایای محتوای با کیفیت به حساب می‌آید. یک محتوای مفید و باکیفیت و البته هدفمند، متناسب با نیاز بازار هدف تولید می‌شود. محتوای هدفمند باعث می‌شود تا تنها افرادی که جزء بازار هدفتان به حساب می‌آیند، از سایت شما دیدن کنند. به این ترتیب، هزینه‌های اضافه مانند بازگشت محصول، پاسخ‌گویی به سیل گسترده‌ای از مشتریان نامرتبط، هزینه‌های نگهداری سایت و هاست کاهش پیدا خواهد کرد. در این راستا لازم است تا وب‌سایت مجموعه به‌روز نگه داشته شود و محتوای مناسب با نیاز بازار هدف (بر اساس تقویم محتوایی)، تولید شود.

۴. بازگرداندن مخاطب به سایت، از مزایای محتوای با کیفیت

از دیگر مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی می‌توان به بازگرداندن مخاطب به سایت اشاره کرد. پیش از این گفتیم که نرخ پرش زمانی اتفاق می‌افتد که شخصی وارد سایت شما شده و پس از یک اسکرول سریع، از سایت شما خارج شود. وقتی فردی به سایت شما می‌آید و بدون انجام کاری از آن خارج می‌شود، یک سیگنال منفی برای گوگل ارسال می‌کند. اما محتوای خوب و ارزشمند، همان چیزی است که باعث می‌شود تا مخاطبان برای طولانی مدت در سایت شما بمانند و دوباره و چند باره هم به آن سر بزنند. این امر در نهایت منجر به فروش بیش‌تر و رضایت مشتریان از شما و خدمات و محصولاتی که راجع به آن‌ها اطلاعات کامل و مفیدی ارائه می‌دهید، خواهد شد.

۵. اعتمادسازی در میان مخاطبان

اعتمادسازی در میان مخاطبان هم یکی دیگر از مزایای بسیار مهم محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت. شهرت برند شما باعث می‌شود تا مخاطبان بیش‌تری شما را بشناسند. اما تولید محتوای ارزشمند می‌تواند وفاداری، اعتماد و نزدیکی روابط مشتریان را به دنبال داشته باشد. زمانی که مخاطب باور کند که شما واقعاً عالی هستید، خدمات و محصولات خوبی ارائه می‌دهید، شما را به‌عنوان یک متخصص خواهد شناخت و با خیال راحت به شما اعتماد خواهد کرد. برای انجام این کار به جای آنکه با تبلیغات مداوم، به مخاطب بگویید که ما بهترینیم و از ما خرید کنید، می‌توانید با تولید محتوای مفید و باکیفیت سعی در جلب اعتماد آن‌ها نمایید.  

۶. فراهم آوردن فرصتی برای بازاریابی ارزان اما پربازده

فراهم آوردن فرصتی برای بازاریابی ارزان اما پربازده
فراهم آوردن فرصتی برای بازاریابی ارزان اما پربازده

از مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی، می‌توان به بازاریابی ارزان و کم هزینه با بازدهی بالا اشاره کرد. می‌دانید که اغلب روش‌های بازاریابی مستلزم صرف زمان و هزینه‌ می‌باشد. اما بازاریابی محتوا که در آن تولید محتوای باکیفیت حرف اول را می‌زند، ضمن صرف هزینه‌ی کم و در مدت زمان کوتاه، شما را به نتایج چشمگیر خواهد رساند. زمانی‌که در بازاریابی محتوا یک مطلب مفید و ارزشمند برای کاربرانتان در سایت منتشر می‌کنید، این محتوا تا مدت زمان زیادی (به شرط به‌روزرسانی مداوم)، برای شما تولید ترافیک خواهد کرد. البته به شرط آنکه محتوای تولیدی تاریخ مصرف کوتاهی نداشته باشد. (مثل موضوعات ترند روز شامل اخبار حوادث، سلبریتی‌ها و …)

۷. برندسازی، از مزایای محتوای با کیفیت

تولید محتوای باکیفیت، برندسازی و اعتماد مشتریان به شما را تواماً برایتان به ارمغان خواهد آورد. بدون شک، شناساندن برند به مخاطبان، برای استارت‌آپ‌ها و کسب و کارهای نوپا و دانش‌بنیان مقوله‌ی بسیار مهمی به شمار می‌آید. متاسفانه برخی صاحبان تجارت‌های نوپا به اشتباه فکر می‌کنند که برای معرفی برند خود به دیگران باید هزینه‌ی بسیاری کنند که از عهده‌ی آن‌ها خارج است. اما تولید محتوای هدفمند و باکیفیت که به شکلی هوشمندانه برای مخاطبان هدف تهیه شده باشد، خیلی ارزان‌تر و سریع‌تر از آنچه فکرش را بکنید، شما را به نتیجه‌ی دلخواهتان خواهد رساند.

۸. افزایش قدرت تاثیرگذاری بر مخاطب

این مورد هم یکی دیگر از مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. از آنجایی‌که در بازاریابی محتوا می‌توان مستقیما با مخاطب ارتباط برقرار کرد و هیچ واسطه‌ای هم در کار نیست، اثربخشی بیش‌تری وجود خواهد داشت. برای مثال شخصی که به دنبال سرمایه‌گذاری در بورس است و هیچ سررشته‌ای از معامله در این بازار ندارد، وقتی بتواند محتوای کاربردی و مفید از شما دریافت کند، مطمئن باشید که شما را به خاطر خواهد سپرد و هربار برای دریافت پاسخ سوالاتش به سایت شما مراجعه خواهد کرد. در واقع شما با محتوای خوبتان توانسته‌اید این حس و اطمینان را به مخاطبانتان القا کنید که برای حل مشکلاتشان به شما مراجعه کنند.

۹. تقویت حضور در رسانه‌های اجتماعی

از دیگر مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی این است که حضور شما در شبکه‌های اجتماعی را تقویت می‌کند. شما در هر نوع کسب و کاری هم که فعالیت داشته باشید، باید در رسانه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید. با تولید محتوای خوب و کاربردی که در زمینه‌ی فعالیتت‌تان منتشر می‌کنید، باعث خواهید شد تا مخاطبان مطالب مفید وب‌سایتتان را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند و افراد دیگر را هم علاقه‌مند به آشنایی با کسب و کار شما نمایند. این امر باعث می‌شود تا رفته رفته شما به یک منبع اطلاعاتی مناسب در صنعتی که در آن فعال هستید، تبدیل شوید.

۱۰. دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان، از مزایای محتوای با کیفیت

دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان، از مزایای تولید محتوای با کیفیت
دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان

یکی دیگر از مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی، دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان است که می‌توانید از آن برای برقراری ارتباط با مشتری مانند روش ایمیل مارکتینگ استفاده نمایید. نوشتن یک مگاپست همراه ویدئو، طراحی لندینگ پیج، قراردادن خودآزمایی، دوره‌ی رایگان و …، همگی از مواردی هستند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانید، ایمیل و اطلاعات کاربران را دریافت کنید. اما نکته اینجاست که تمام این روش‌ها مستلزم تولید محتوای خوب و باکیفیت می‌باشند. بنابراین اگر شما نتوانید یک محتوای ارزشمند در وب‌سایت خود قرار دهید، هیچ کدام از این روش‌ها هم برایتان کارساز نخواهد بود.

۱۱. افزایش فروش با تولید محتوای با کیفیت

زمانی‌که شما بتوانید محتوایی تولید کنید که براساس اصول حرفه‌ای تولید شده و با سلیقه‌ی مخاطب نیز همخوانی داشته باشد، باید منتظر باشید تا همین محتوا برای شما کارآمد واقع شود و برای کسب و کارتان هم افزایش فروش بیاورد؛ ارائه‌ی محتوا به تنهایی نمی‌تواند شما را به هدف دلخواهتان در فروش و جذب مشتری برساند. برای اینکه محتوا تاثیر مطلوبی بر روند فروش شما داشته باشد، می‌بایست ضمن استمرار، از کیفیت بالایی هم برخوردار باشد و همسو با نیاز مخاطبان هدف تهیه شود. ایجاد محتواهای برنامه‌ریزی شده و با اجرای خوب که بتواند مخاطبان شما را درگیر کند و درجه‌ای از اعتماد آن‌ها را جلب کند، بی‌شک برای شما مثمرثمر واقع خواهد شد و بر فروشتان هم تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

سخن آخر

در این مقاله از آژانس کسب و کار آنلاین سوشاوب، سعی کردیم تا از مزایای محتوای با کیفیت برای کسب و کارهای امروزی بگوییم. میزان کیفیت محتوایی که در وب‌سایتتان ایجاد می‌کنید، رابطه‌ی مستقیم با رشد کسب و کار شما خواهد داشت. تمام سایت‌های برتر دنیا از همین راه به موفقیت رسیده‌اند. به همین دلیل، تاکید اصلی در این مقاله هم بر تولید محتوای باکیفیت بود. این همان چیزی است که به عنوان دغدغه‌ی اصلی تیم سوشاوب می‌باشد. برای آگاهی از خدمات ما در زمینه‌ی تولید محتوای کاربردی می‌توانید بر روی دکمه‌ی زیر کلیک کنید.

خدمات تولید محتوا | سفارش تولید محتوا

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *