دلایل داشتن وب سایت خوب

دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها

امروزه، مردم بیش‌تر وقت خود را در اینترنت برای انجام کارهای مختلفی مثل دانلود آهنگ مورد علاقه، خواندن یک مطلب خاص، خرید اینترنتی و …، می‌گذرانند. از اینرو اکثر کسب و کارها را می‌بینیم که به سمت آنلاین شدن حرکت کرده‌اند. درحال حاضر، داشتن یک وب سایت برای صاحبان مشاغل با هر اندازه و حضور در رسانه‌های اجتماعی بسیار مهم شده است. حضور آنلاین یک کسب و کار، صرف‌نظر از صنعت، می‌تواند تاثیر زیادی بر موفقیت آن داشته باشد. اما در عصر حاضر، هستند کسب و کارهایی که هنوز متوجه نیستند که اکثر مشتریان آن‌ها قبل از خرید، از وب‌سایت آن‌ها بازدید می‌کنند. به همین جهت، در این مقاله از آژانس کسب و کار آنلاین سوشاوب بر آن شدیم تا راجع به مهم‌ترین دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها و نقشی که این فضای آنلاین برای موفقیت برندها و نام‌های تجاری مختلف ایفا می‌کند، صحبت نماییم.

مهم‌ترین دلایل داشتن وب‌سایت برای کسب و کارها

امروزه تمام کسانی که کسب و کار خود را وارد فضای آنلاین کرده‌اند، از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارشان آگاهند و می‌دانند که وجود وب‌سایت برای آن‌ها به مثابه داشتن یک کارت ویزیت و یا کاتالوگ است که می‌توانند در آن راجع به برند خود و محصولات و خدماتی که قرار است ارائه دهند، با میلیون‌ها کاربر صحبت کنند. شاید در نگاه اول اینگونه تصور کنید که خب ایجاد بسترهای این‌چنینی باید بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر باشد. اما باید بگوییم اصلاً اینطور نیست و شما با صرف هزینه‌های فوق‌العاده پایین، تنها با کمی ابتکار و خلاقیت و ارائه‌ی محتوای کاربرپسند، می‌توانید صاحب یک و‌ب‌سایت عالی برای کسب و کارتان شوید و معرفی محصولات خود را چندین برابر جذاب‌تر کنید.

البته این را هم در نظر داشته باشید که منظور ما از راه اندازی وب‌سایت، طراحی یک سایت کاملاً حرفه‌ای است که بر اعتبار کسب و کارتان بیافزاید. اگرنه که صرفاً داشتن وب‌سایت، هیچ کمکی به بیش‌تر دیده شدن و افزایش فروش‌تان نخواهد کرد. خب اگر هنوز نیاز به متقاعد شدن دارید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. در ادامه مهم‌ترین دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها را آورده‌ایم. از شما می‌خواهیم به‌خوبی راجع به آن‌ها فکر کنید. 

۱. افزایش اعتبار، از مهم‌ترین دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها

افزایش اعتبار، از مهم‌ترین دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کار
افزایش اعتبار

اولین و مهم‌ترین دلیل از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها، افزایش اعتبار سازمان است. شما در هر صنعتی هم که وارد شوید، به احتمال زیاد هستند کسانی که محصولات و خدمات مشابه شما ارائه دهند و رقیب شما باشند. یکی از راه‌هایی که می‌توانید از رقبایتان متمایز شوید، این است که وب‌سایتی داشته باشید که ظاهر خوبی داشته باشد و در عین حال، اطلاعات با کیفیت و شفافی را از محصولات و خدماتتان به مشتریانتان منتقل کند. بدون وب‌سایت، مردم ممکن است مشروعیت شما را به عنوان یک تجارت زیر سوال ببرند و شاید سخت‌تر به شما و برندتان اعتماد کنند و بدون شک به سراغ رقبایتان خواهند رفت! اما داشتن وب سایت، فرصت خوبی برای اعتبارسازی در میان مردم است که تصویری شفاف از شما و کسب و کارتان در ذهن آن‌ها ایجاد خواهد کرد.

۲. کمک به رشد پیج‌های تجاری در شبکه‌های اجتماعی

یکی دیگر از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها، این است که به رشد پیج‌های تجاری در شبکه‌های اجتماعی و البته بهتر دیده شدن آن‌ها کمک خواهد کرد. در حال حاضر، اکثر کسب و کارها را می‌بینیم که در شبکه‌های اجتماعی به‌ویژه اینستاگرام، حضور دارند و آنجا محصولاتشان را به کاربران معرفی می‌کنند. می‌دانید که استفاده از این پلتفرم کاملاً رایگان است و شما بدون صرف هیچ هزینه‌ای می‌توانید در آن برای خودتان یک پیج کاری داشته باشید. علاوه بر این، امکان مدیریت و تعامل با مشتریان در اپلیکیشن اینستاگرام بیش‌تر است. خب تا به اینجا که همه چیز خیلی خوب به نظر می‌رسد.

پس چرا با این همه باز هم داشتن یک وب‌سایت خوب و حرفه‌ای به شما پیشنهاد می‌شود؟

فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های آنلاین برای تولید محتوا و جذب مشتری، خوب است، اما کافی نیست! ببینید، شما در رسانه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام محدود هستید و نیاز دارید تا برای شناخته شدن و جذب مشتری، تعداد زیادی فالوور جذب کنید و این کار هم به این راحتی‌ها امکان‌پذیر نیست و با وجود تعداد زیاد رقبا نیاز دارید تا مدام تبلیغ کنید و عملاً خیلی بیش‌تر از راه‌اندازی یک وب‌سایت باید هزینه کنید؛ اینجا برای دیده شدن و ورود به بخش اکسپلور، باید مدام پست بگذارید (آن هم پست جذاب و مخاطب پسند). به علاوه برای پاسخگویی و فروش، نیاز به یک نیروی انسانی دائمی می‌باشد که این عملاً کار راحتی نیست. از طرفی امکان اینکه اپلیکیشن در آینده فیلتر شود و تمام زحمات شما نیز به هدر رود هم وجود دارد.

اگر عدم امکان اتصال درگاه پرداخت به اینستاگرام هم به این موارد اضافه کنیم، خیلی قاطع می‌توان گفت که این کانال ارتباطی، به تنهایی برای آنلاین‌سازی کسب و کار شما کافی نیست. شما برای تعامل بیشتر با مشتری نیاز به صفحه‌ی اینستاگرام دارید و جهت اعتبارسنجی و ارائه‌ی امکانات و توضیحات متنوع از محصول و پرداخت آنلاین، نیاز به سایت دارید. به همین دلیل است که می‌گوییم کمک به رشد پیج‌های تجاری در شبکه‌های اجتماعی، از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارهاست که باید به آن توجه شود.

? توصیه می‌کنیم که همین حالا برای طراحی یک وب سایت مناسب که پایگاه همیشگی کسب و کارتان است، اقدام کنید.

۳. ترافیک بالا، از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها

ترافیک بالا
ترافیک بالا

این مورد هم یکی دیگر از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارهاست که به شما این امکان را می‌دهد تا مشتریان بیش‌تری را جذب کنید. مردم وقتی به چیز خاصی احتیاج دارند، اولین کاری که می‌کنند آن را در گوگل سرچ می‌‌کنند. بنابراین هنگامی که کسب و کارتان آنلاین باشد و یک وب سایت بهینه شده از نظر سئو داشته باشید، شانس حضور در نتایج جستجوی گوگل را خواهید داشت. این بدان معناست که وقتی مردم در جستجوی یک محصول یا خدمت (مثل دندانپزشکی، غذا، دارو، آموزش خاص و …) هستند، این احتمال وجود دارد که وب‌سایت شما برای آن‌ها در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده شود. در نتیجه، این امر به شما این فرصت را می‌دهد که پایگاه مشتریان خود را به شدت افزایش دهید و ترافیک بالایی برای فروشگاه آنلاین‌تان ایجاد نمایید.

۴. نداشتن محدودیت مکانی و زمانی

از دیگر دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها این است که برای هر کسی، در هر مکان و در هر زمان قابل دسترسی است. حتی در ساعات غیر اداری، مشتریان می‌توانند به وب‌سایت شما دسترسی داشته باشند و از خدمات شما استفاده کنند یا اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند که این یکی از عناصر کلیدی در اهمیت وب‌سایت برای تجارت است. وب‌سایتی که طراحی می‌کنید، در تمام ۲۴ ساعت شبانه‌روز، فعال است و این امکان را به مشتریانتان می‌دهد تا همیشه و در هر زمان و مکان، از خدمات شما استفاده کنند. شما با در اختیار داشتن اطلاعات مشتریان، می‎‌توانید همواره آن‌ها را در هرکجا که باشند از رسیدن اجناس جدید، تخفیف‌های آخر فصل، جوایز ویژه و… مطلع کرده و حتی برای آن‌ها کدهای تخفیفی ارسال نمایید تا آن‌ها را به خرید دوباره و یا استفاده از خدماتتان تشویق کنید.

۵. پشتیبانی ۲۴ ساعته، از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها

پشتیبانی ۲۴ ساعته، از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها
پشتیبانی ۲۴ ساعته

این هم یکی دیگر از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارهاست. پشتیبانی ۲۴ ساعته به شما این امکان را می‌دهد تا در هر ساعتی از شبانه‌روز خدمات پشتیبانی ارائه دهید. وجود خدمات پشتیبانی به مشتریان به صورت دائم برای هر کسب و کاری به راحتی امکان‌پذیر نیست. با این حال، ارائه‌ي پشتیبانی مشتری به صورت آنلاین، بسیار ساده‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر از استخدام پرسنل برای ارائه‌ی پشتیبانی می‌باشد. این‌جاست که اهمیت داشتن یک وب‌سایت خوب و حرفه‌ای مشخص می‌شود زیرا پشتیبانی مشتری از طریق وب‌سایت می تواند به روش‌های مختلف زیر ارائه شود:

۱. روش FAQS که اغلب به‌عنوان سوالات متداول شناخته می‌شود، راهی عالی برای بهبود تجربه‌ی کاربری وب‌سایت‌هاست. این روش، این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا به سوالاتی که معمولاً پیرامون محصول و یا خدمات شما پرسیده می‌شود، پاسخ دهید. با این کار، کاربران پیش از تماس با اپراتورها جواب سوالات خود را پیدا می‌کنند. همین امر موجب کاهش ترافیک تماس با اپراتورها خواهد شد و آن‌ها می‌توانند با دقت بیش‌تری به دیگر مشکلات کاربران رسیدگی کنند.

۲. استفاده از پلاگین چت‌بات (ربات پاسخگوی هوشمند) در وب‌سایت که وظیفه‌ی پاسخگویی به سوالات مکرر مشتریان را از طریق پاسخ‌های الگو انجام می‌دهند. چت‌بات‌ها همچنین می‌توانند بسیاری از اطلاعات مهم دیگر مانند مراحل ثبت نام، اطلاعات خدمات/محصولات و غیره را در اختیار کاربران قرار دهند.

۶. بازاریابی آسان‌تر و موثرتر

امکان بازاریابی دیجیتال هم یکی دیگر از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارهاست. به کمک این نوع بازاریابی و ابزارهای پیشرفته‌ی آن، می‌توانید آگهی و محتوای کسب و کار خود را به تعداد بیش‌تری از افراد نشان دهید. همچنین این امکان برایتان وجود خواهد داشت که به آمار و ارقام دقیق در این زمینه دسترسی پیدا کنید. مثلا اینکه چند نفر از بنر یا آگهی شما دیدن کرده‌اند؟ به این ترتیب، هیچ محدودیتی برای تعداد دفعات نمایش و مکان یا زمان آگهی وجود ندارد.

۷. افزایش فروش، از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها

افزایش فروش
افزایش فروش

کمک به افزایش فروش هم یکی دیگر از دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارهاست. گفتیم که طراحی یک وب‌سایت خوب و حرفه‌ای به شما این امکان را می‌دهد تا ترافیک بالایی برای سایتتان ایجاد کنید و مشتریان بیش‌تری را به خود جذب کنید. وقتی که مشتری‌های شما زیاد شوند، مسلماً فروشتان هم افزایش خواهد یافت و سود بیش‌تری خواهید کرد. بنابراین برای آنکه ریسک از دست رفتن سرمایه‌هایتان را کاهش دهید و فروش بالایی داشته باشید، واجب است که هر چه زودتر برای طراحی یک وب سایت استاندارد و کارآمد سرمایه‌گذاری نمایید.

سخن آخر

در این مقاله از سوشاوب راجع به مهم‌ترین دلایل داشتن یک وب سایت خوب برای کسب و کارها صحبت کردیم. امروزه داشتن یک وب سایت خوب و حرفه‌ای برای کسب و کارها ضروری شده است و اگر تاکنون به راه‌اندازی آن اقدام نکرده‌اید، توصیه می‌کنیم تا هرچه سریع‌تر این کار را انجام دهید. سوشاوب می‌تواند یک وب‌سایت سفارشی برای شما بسازد که بهینه شده باشد و کمک کند تا شما در موتورهای جستجو نتایج بالاتری داشته باشید و خیلی زود به نتایج دلخواهتان برسید. وب‌سایت شما به‌گونه‌ای طراحی خواهد شد که شانس بیشتری برای تبدیل بازدیدکنندگان وب‌سایت به مشتریان بالقوه و در نهایت فروش بیش‌تر به شما بدهد. مسلماً این بهترین دارایی تجارت آنلاین شما خواهد بود.

3 پاسخ

نظر بگذارید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای مورد نیاز علامت گذاری شده اند *